شرکت آشیان پی

پیشرو در مقاوم سازی سازه ها

گروت اپوکسی چیست؟

گروت اپوکسی چیست؟ (3)

گروت اپوکسی یکی از مستحکم ترین ملات ها محسوب می شود که کیفیت بالا و مقاومت بیشتری نسبت به گروت های سیمانی دارد. گروت اپوکسی از رزین اپوکسی و سنگدانه تشکیل شده است. مواد به دست آمده مقاومت خوبی در برابر پوسیدگی و آسیب ناشی از تخریب شیمیایی، گرما، رطوبت، ارتعاشات، بارهای دینامیکی پیوسته و سایر تنش های محیطی موثر نشان می دهند. این ویژگی ها آنها را برای استفاده در در زیر صفحه ستون ماشین آلات و سایر تجهیزات صنعتی سنگین ایده آل می کند. انواع مختلفی از گروت اپوکسی وجود دارد. بیشتر گروت اپوکسی ها مقاومت شیمیایی و خواص خود تراز شدن بیشتری نسبت به گروت های سیمانی دارند. بر خلاف گروت سیمانی، گروت اپوکسی نفوذ ناپذیر است و بنابراین در برابر نفوذ آب، زنگ زدگی و کپک مقاوم است.

تعریف گروت اپوکسی

گروت اپوکسی ملات بسیار محکمی است که از نظر کیفیت و استحکام از همه گروت‌های پایه سیمانی عملکرد بهتری دارد. و از 3 جزء رزین اپوکسی، هاردنر، فیلر یا پر‌کننده تشکیل شده است. این محصول در برابر ضربه و لرزش بسیار مقاوم است و اغلب برای نصب و تثبیت ماشین آلات و تجهیزات سنگین  مورد استفاده قرار می گیرد. گروت اپوکسی چسبندگی عالی به سطوح بتنی و فلزی دارد و پس از خشک شدن جدا نمی شود. این ماده مقاومت شیمیایی خوبی دارد، روان نمی شود و می توان از آن بر روی سطوح عمودی نیز استفاده کرد.

گروت اپوکسی چیست؟ (1)

ویژگی ها و اثرات گروت اپوکسی

  • مقاومت مکانیکی بالا
  • چسبندگی فوق العاده به فلز و بتن
  •  بدون انقباض
  • مقاومت بالا در برابر لرزش
  • برای مدت طولانی موثر است.
  • مقاومت کششی، خمشی و فشاری بالایی دارد.
  • چسبندگی عالی به بتن و فولاد
  • نصب و کسب مقاومت سریع
  • مقاومت بالا در برابر بارهای فعال و مواد شیمیایی

روش مصرف گروت اپوکسی و آماده سازی گروت اپوکسی

برای تهیه گروت اپوکسی باید اجزای آن را در دست داشته باشید تا بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید. برای این عمل اولین کاری که باید انجام دهید این است که 2 جزء مایع (رزین و هاردنر) را در یک میکسر مخلوط کنید. البته توجه داشته باشید که باید به مدت یک دقیقه با دور ۴۰۰ دور در دقیقه مخلوط شوند تا مخلوط مناسبی به دست آید. در مرحله بعد پودر آماده شده خود را به آرامی و پیوسته اضافه کنید مگر اینکه همزن برقی خود را خاموش کنید تا هوا به مایع حاصل اضافه نشود و گروت اپوکسی کاملا مخلوط نشود.

گروت چیست و چه کاربردی دارد؟

هنگام تهیه مواد اولیه ملات اپوکسی دقت کنید که افزودن پودر به مواد مایع حداقل در 30 ثانیه انجام شود، زیرا اگر مواد برای مدت طولانی اضافه نشد، حداقل 1 دقیقه با برق. مخلوط کن اگر مخلوط نشوند سفت می شوند و دیگر قابل استفاده نیستند. همچنین بررسی کنید که آیا اجزا بر اساس استانداردها فرموله و تولید شده اند یا خیر، زیرا شما باید در تولید خود از مواد استاندارد استفاده کنید و علاوه بر آن، مجاز به افزودن یا حذف اجزا در فرآیند ترکیب نیستید.

شما می توانید به راحتی سطح مقطع مورد نظر خود را برای استفاده از مخلوط اپوکسی اندازه گیری کنید، به راحتی با حفظ وزن مخصوص مخلوط اپوکسی، مقدار مورد نیاز مخلوط اپوکسی را پیدا کنید.

کاربرد گروت اپوکسی

  • مناسب برای اجرای اتصالات سازه ای قوی تحت شرایط بار دینامیکی
  • مناسب گروت ریزی در صنایع
  • گروت ریزی در کارخانه ها و ماشین آلات موتوری
  • گروت ریزی برای نصب ژنراتور و پمپ‌
  • گروت ریزی در ریل جرثقیل ها
  • امکان گروت ریزی در سیستم های انبارهای بلند
  • و…

گروت اپوکسی چیست؟ (2)

ملاحظات ایمنی و نگهداری گروت اپوکسی

به طور کلی گروت اپوکسی ماده ای ایمن است و در صنایع مختلف کاربرد دارد. اما ملاحظات ایمنی برای استفاده از گروت اپوکسی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند:

  1. استفاده از لباس محافظ: قبل از شروع کار با گروت اپوکسی، باید از لباس های محافظ مانند کاپشن، کلاه دستکش و عینک ایمنی استفاده کنید. این لباس ها می توانند در برابر احتمال تماس با گروت اپوکسی محافظت کنند و از تماس مستقیم با پوست و چشم جلوگیری کنند.
  2. استفاده از ماسک: هنگام کار با گروت اپوکسی، برای جلوگیری از استنشاق بخارات مضر، باید از ماسک استفاده کنید. گروت اپوکسی می تواند بوی نامطبوعی داشته باشد و برخی افراد ممکن است به آن حساسیت داشته باشند.
  3. استفاده در محیط هوای مناسب: بهتر است از گروت اپوکسی در محیطی با تهویه مناسب استفاده کنید. این کار از تماس با بخارات مضر و جلوگیری از تنفس آنها جلوگیری می کند.
  4. جلوگیری از تماس با پوست: گروت اپوکسی می تواند باعث تحریک پوست و ایجاد حساسیت و سوزش پوست شود. بنابراین توصیه می شود از تماس مستقیم با پوست خودداری کنید و در صورت تماس پوست را با آب و صابون بشویید.
  5. نگهداری در محیط خشک و خنک: برای حفظ کیفیت گروت اپوکسی باید در محیط خشک و خنک نگهداری شود. اگر گروت اپوکسی در معرض گرما یا رطوبت قرار گیرد، ممکن است کیفیت آن تغییر کند و عملکرد آن تحت تأثیر قرار گیرد.
  6. دور نگه داشتن از دسترس کودکان: گروت اپوکسی باید دور از دسترس کودکان نگهداری شود. این ماده می تواند برای کودکان خطرناک باشد و باعث تحریک و حالت تهوع شود. با رعایت این نکات می توانید با خیال راحت گروت اپوکسی استفاده کنید و از خواص و کاربردهای آن بهره مند شوید.

از کجا گروت اپوکسی بخریم؟

گروت های اپوکسی مزایای زیادی نسبت به گروت های سیمانی دارند مانند توسعه سریع تر استحکام و الزامات انکراژ آسان‌تر، استحکام بالاتر، که آنها را به ترکیبی عالی برای نصب و تثبیت دستگاه تبدیل می کند. اگر به دنبال تامین کننده ای شناخته شده برای تهیه گروت اپوکسی هستید، به این لینک مراجعه کنید. آشیان پی خط کاملی از 100% مواد جامد، محصولات گروت ماشین آلات اپوکسی دارد برای شرایط و محیط های مختلف خدماتی طراحی شده است. علاوه بر محصولات استاندارد گروت، ما قادر به سفارشی سازی فرمولاسیون و ارائه فرمولاسیون سفارشی برای برآورده کردن معیارهای کاربرد خاص یا منحصر به فرد هستیم. پیشنهادات آشیان پی برای سفارش:

  1. گروت اپوکسی دو جزئی
  2. گروت اپوکسی سه جزئی
  3. گروت اپوکسی مقاوم در برابر مواد شیمیایی
  4. گروت اصلاح شده با پلیمر
  5. گروت سیمانی
  6. گروت سیمانی تقویت شده با الیاف
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.