شرکت آشیان پی

پیشرو در مقاوم سازی سازه ها

ژل میکروسیلیس چیست

ژل میکروسیلیس

این محصول یکی از انواع افزودنی های بتن است که به شکل ژل مورد استفاده قرار می گیرد ، این ماده از میکروسیلیس های پودری تشکیل شده است . این ماده محصول جانبی تولیدات فلزات خاص در کوره های قوص الکتریکی می باشد . میکروسیلیس ماده ای با واکنش پذیری بالاست که مقدار کم آن نیز به تنهایی قابلیت بهبود خواص و افزایش مقاومت بتن را دارد . از خاصیت های ژل میکروسیلیس که در واقع به عنوان مهمترین هدف مصرف کنندگان از استفاده ی این محصول می باشد می توان ،‌افزایش مقاومت بتن ، استحکام و مقاوم سازی ساختمان را نام برد . امروزه برای تامین نیاز تمام مصرف کنندگان ژل های میکروسیلیس را در انواع مختلفی تولید می کنند که هر کدام مزایای منحصر بفرد خود را دارند . ژل میکروسیلیس الیاف دار و ژل میکروسیلیس بدون الیاف از انواع میکروسیلیس های موجود در بازار است که موارد استفاده ی متفاوتی دارند . ژل های میکروسیلیس علاوه بر داشتن خاصیت مقاوم سازی بتن و افزایش استحکام آن ،‌قابلیت آب بندی بتن و ایجاد ساختار نفوذ ناپذیر در برابر ورود و اثرات ناشی از نفوذ مواد شیمیایی و مایعات را در بتن دارند . ضمنا می توان از این ماده در سازه های مسلح و غیر مسلح نیز استفاده کرد و محدودیت خاصی از این بابت ندارد .

خواص ژل میکروسیلیس

  1. بهبود عملکرد و افزایش مقاومت بتن در برابر فشار ، کشش و ضربه از خواص استفاده از ژل میکروسیلیس می باشد .
  2. قابلیت آب بندی بتن و پیشگیری از نفوذ رطوبت ، آب و مایعات به سازه
  3. استفاده از ژل میکروسیلیس بدلیل افزایش خاصیت روانی بتن و اسلامپ آن ، عدم نیاز به افزودنی های روان کننده ی بتن را در پی خواهد داشت .
  4. بدلیل عدم وجود یون های کلر در ساختار ژل میکروسیلیس امکان استفاده از این محصول در سازه های مسلح و غیر مسلح وجود دارد.
  5. ژل میکروسیلیس قابلیت محافظت از آرماتورهای فلزی سازه و پیشگیری از سایش ، خوردگی و زنگ زدگی آنها را دارد ، به بیان دیگر می توان گفت بکارگیری ژل میکروسیلیس منجر به افزایش عمر مفید سازه و عناصر فلزی آن می گردد .

کاربرد ژل میکروسیلیس در بتن

  1. افزایش پایداری و دوام بتن
  2. پیشگیری از خوردگی و سایش بتن
  3. افزایش سختی و مقاومت بتن
  4. مقاوم سازی ساختمان
  5. آب بندی بتن

خاصیت ژل میکروسیلیس

  1. قابلیت ایجاد سطوح صاف و اکسپوز
  2. کاهش ترک های موجود در بتن
  3. افزایش مقاومت الکتریکی بتن
  4. سازگاری با انواع افزودنی های روان ساز بتن
  5. افزایش مقاومت سایشی بتن
  6. افزایش مقاومت شیمیایی و مکانیکی بتن
  7. کم کردن ۵ الی ۱۰ درصد از عیار سیمان
  8. کاهش استهلاک در ماشین آلات مخصوص بتن ریزی
  9. عدم نیاز به استفاده از فوق روان کننده ها
  10. کاهش حملات شیمیایی به ساختار بتن
  11. افزایش پایایی و عمر بتن
  12. ایجاد سهولت در پمپاژ بتن

ترکیب ژل میکروسیلیس

ژل میکروسیلیس در واقع دوده های سیلیسی کوچک هستند که ساختار غیربلوری دارند ، این محصول به عنوان یک افزودنی بتن اصلاح شده است که بر پایه ی پلی کربوکسیلات اتر است . موارد تشکیل دهنده ی ژل میکروسیلیس عبارتند از : پودر میکروسیلیس ، ابر روان کننده ، الیاف پلی پروپیلن و مواد دفع کننده ی آب می باشد . ژل میکروسیلیس محصولات جانبی تولیدات فلزات خاص مثل متالیک سیلیکون و آلیاژهای سیلیس در کوره های قوس الکتریکی است . به بیان دیگر می توان گفت این محصول یک سوپر پوزولان است . ذرات میکروسیلیس ابعادی در حدود ۰/۱ تا ۰/۲ میکرون دارند حداقل صد برابر کوچتکر از ذرات سیمان است . سطح ویژه این ذرات نیز در حدود ۲۰ گرم بر متر مربع می باشد . ژل میکروسیلیس دارای رنگ خاکستری می باشد که فاقد کلر و نیترات می باشد ، این محصول در حالت عادی ساختاری ژله ای دارد و پس از تکان دادن به حالت مایع تبدیل می گردد ضمنا ژل های میکروسیلس نقطه ی اشتعال ندارند و نقطه ی انجماد آنها صفر درجه سانتی گراد است .

درصد ژل میکروسیلیس در بتن

درصد ژل میکروسیلیس حدودا بین ۸ الی ۱۵ درصد وزن سیمان مصرفی در نظر گرفته می شود .

قیمت ژل میکروسیلیس

قیمت ژل میکروسیلیس با توجه به نوع ، کاربرد و برند آن متفاوت می باشد ، در فروشگاه مصالح ساختمانی آشیان پی می توانید قیمت ژل میکروسیلیس از برندهای متنوع با کاربرد مورد نظر خود را بررسی بفرمایید .

خرید ژل میکروسیلیس

فروشگاه ساختمانی آشیان پی با سالها تجربه در صنایع ساختمانی و پیمانکاری خدمات تخصصی مهندسی با فراهم کردن بستری مناسب جهت خرید مصالح ساختمانی برای مصرف کنندگان ، امکان خرید اینترنتی مصالح ساختمانی از جمله خرید ژل میکروسیلیس در انواع مختلف را فراهم کرده است ، در این فروشگاه ساختمانی می تاونید با مطالعه ی شرح ، مشخصات فنی و شیمیایی هر ژل میکروسیلیس ، محصول دلخواه خود را از برندهای معتبر از هرکجای کشور سفارش دهید ، بصورت اینترنتی خرید کنید و در محل تحویل بگیرید .

فروش ژل میکروسیلیس

فروشگاه ساختمانی آشیان پی با ایجاد یک پلتفرم مناسب امکان معرفی محصولات و فروش آنرا برای تامین کنندگان مصالح ساختمانی نیز فراهم کرده است . شما با معرفی شرکت و محصولات مورد نظر خود می توانید آنها را در فضای کسب و کار الکترونیکی مصالح ساختمانی آشیان پی معرفی کنید و فروش خود را از این طریق در سراسر ایران توسعه دهید . جهت فروش ژل میکروسیلیس و محصولات مشابه با مشاوران شرکت ساختمانی آشیان پی تماس حاصل فرمایید .[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.